Bojar - Zarządzanie nieruchomościami
W zakresie usług wykonywanych przez firmę mieści się:
- Prowadzenie wykazu lokali, Właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej.
- Prowadzenie ewidencji liczby osób zamieszkujących w lokalach.
- Prowadzenie księgowości i ewidencji finansowej.
- Naliczanie Właścicielom miesięcznych zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zużycia mediów.
- Pobieranie należnych opłat i zaliczek od Właścicieli poprzez konto bankowe.
- Dokonywanie półrocznych oraz rocznych rozliczeń zaliczek na opłaty za zużycie mediów i pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- Zapewnienie dla nieruchomości dostawy wody, gazu, energii cieplnej, elektrycznej, odprowadzenia ścieków i wywozu śmieci.
- Nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń wspólnego użytku należących do budynku, a także otoczenia budynku.
- Zlecanie bieżącej konserwacji i napraw umożliwiających Właścicielom lokali korzystania z ciepłej i zimnej wody, gazu, oświetlenia, ogrzewania, domofonu itp.
- Zlecanie usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej.
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej wymaganej przepisami Prawa Budowlanego.
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości wymaganych przepisami Prawa Budowlanego.
- Przygotowywanie dokumentacji przetargowej dla planowanych remontów.
- Przeprowadzanie remontów na podstawie Planu Gospodarczego zatwierdzonego uchwałą Właścicieli.
- Zlecanie obowiązkowego nadzoru budowlanego w trakcie przeprowadzania prac remontowych.
- Rozliczanie wszystkich zleconych prac konserwacyjnych, remontowych i nadzorczych.
- Sporządzanie dla Zarządu umów mających na celu uzyskanie pożytków z własności Wspólnoty.
- Dokonywanie operacji bankowych przede wszystkim za za usługi i dostawę mediów- za aprobatą Zarządu Wspólnoty.
- Nadzór nad terminowym dokonywaniem płatności oraz przesyłanie wymaganych prawem dokumentów do urzędów i instytucji.
- Przygotowywanie wszystkich niezbędnych dokumentów do przeprowadzania rocznych zebrań sprawozdawczo - wyborczych, w tym rocznego sprawozdania finansowego oraz obsługa zebrań.
- Przygotowywanie projektów Planu Gospodarczego na zebrania Wspólnoty.
- Przygotowywanie rozliczeń z realizacji Planu Gospodarczego.
- Windykacja należności od Właścicieli zalegających z opłatami.
- Wydawanie zaświadczeń do urzędów i instytucji w zakresie przypadającym administracji.
- Zapewnienie Zarządowi i Właścicielom dostępu do dokumentów Wspólnoty.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z faktu administrowania nieruchomością.
Powyższa lista usług świadczonych przez firmę Bojar s.c. stworzona została, aby przedstawić Państwu podstawowy zakres naszej działalności oraz zachęcić do dialogu i stawiania pytań.
W przypadku każdej wspólnoty staramy się zaspokajać wszelkie indywidualne jej potrzeby oraz spełniać Państwa oczekiwania. Jesteśmy zatem otwarci na wszelkie Państwa pytania i sugestie.
Zapraszamy do rozmowy w naszym biurze lub do korespondencji e-mailowej